Marco Beltrami havde en svær opgave, da han skulle komponere musikken til genindspilningen af The Omen. Selv om man savner Ave Satani-temaet har Goldsmiths gamle elev dog ydet en fin indsats, og Beltramis score er ganske effektivt, samtidig med, at det er et fint eksempel på hans evner inden for gysermusikken. Det var en utaknemmelig opgave, Marco Beltrami accepterede da han takkede ja til at komponere... [Læs videre]

Den polske komponist Krzysztof Komedas musik til Roman Polanskis gyserklassiker Rosemary’s Baby er fremragende, men desværre er udgivelsen fra Harkit Records en rodet omgang, der bl.a. har forkerte titler på numrene. I 2005 udsendte det lille label Harkit Records en CD-udgave af den polske komponist Krzysztof Komedas score til Roman Polanskis Rosemary’s Baby (1968). Tidligere havde scoret... [Læs videre]

Wojciech Kilars musik til Polanskis okkulte gyser The Ninth Gate er gotisk horrormusik af fineste skuffe, og samtidig præsenterer den polske komponist os for ét af 90’ernes smukkeste hovedtemaer. Hvis man kunne lide musikken fra Bram Stoker’s Dracula kan man godt begynde at savle. Det her er endnu bedre. Musikken til The Ninth Gate er skrevet af den polske komponist og filmkomponist Wojciech... [Læs videre]

James Newton Howards musik til The Devil’s Advocate præsenterer komponistens typiske blanding af symfonisk musik og synthesizer, og han formår at skabe en isnende kold stemning undervejs. Den lidt uheldige præsentation af musikken med mange korte numre berøver musikken noget af dens pondus, men der er stadig tale om et solidt horrorscore. I 1997, hvor The Devil’s Advocate blev lavet, var... [Læs videre]

For fans af Lost vil musikken fra anden sæson være lige så godt som musikken fra første sæson. Andre vil måske nok finde noget mindre at komme efter, for selv om musikken holder samme høje kvalitet er der stilistisk set tale om mere af det samme. I skrivende stund befinder vi os i sæsonpausen mellem femte og sjette (og sidste) sæson af Lost. Indtil videre har det være en fantastisk tur, producenterne... [Læs videre]

Media Ventures’ samarbejdsscore til den første Pirates of the Caribbean-film har et par gode temaer, men lider under den typiske instrumentering, der blander en stor mængde synthesizer ind i mixet. Temaerne er traditionelle Media Ventures power anthems, som er hamrende upassende i en historisk kontekst, men alle albummets dårligdomme til trods er det en underholdende lytteoplevelse. På mange... [Læs videre]

Det bedste ved Hughes-brødrenes filmatisering af From Hell er Trevor Jones’ dystre symfoniske score, der fungerer betydeligt bedre, end den film, det er komponeret til. From Hell, Hughes-brødrenes filmatisering af Alan Moore og Eddie Campbells grafiske roman af samme navn, er en kvalitativt særdeles svingende film. Det eneste element af filmen, der holder en konstant høj standard hele vejen igennem... [Læs videre]

Geoff Zanelli leverede til Disturbia et effektivt suspense- og horrorscore, der fungerer glimrende i filmen, men er knap så velegnet som selvstændig lytteoplevelse. Musikken til D.J. Carusos effektive voyeurthriller Disturbia er komponeret af Geoff Zanelli. Zanellis navn vil især være velkendt for filmmusikentusiaster med hang til musik fra Hans Zimmers Media Ventures-studie (nu Remote Control),... [Læs videre]

Jerry Goldsmiths erstatningsscore til The 13th Warrior er langt fra særlig originalt, men det er helt utroligt underholdende og ufatteligt episk! Det er filmens producer og kreative bagmand (han skrev romanen bag filmen) Michael Crichton, der har skrevet den lille kommentar om Jerry Goldsmiths score, som man finder i CD-sleeven i The 13th Warrior. At det er Crichton og ikke filmens instruktør (af... [Læs videre]

En science fiction-gyser med musik af Elliot Goldenthal – det må være Alien 3, ikke? Nej, det er faktisk Sphere, der er tale om, men ellers er der i øvrigt ikke så få stilistiske ligheder mellem de to scores. Hvis man kunne lide Goldenthals kolde og rå Alien 3-musik, vil man med sikkerhed derfor også kunne lide Sphere, som er en brutal, men også imponerende lytteoplevelse. Elliot Goldenthal... [Læs videre]